20.02.2022
Hana Liptáková, moderátorka: „A teraz tu máme veľmi dôležitú správu pre motoristov. Na frekventovanej ceste medzi Žilinou a Martinom sa zmenili dopravné značky. Odborníci v oblasti dopravy však netaja, že táto novinka ich príliš nenadchla.“
Iveta Marešová, redaktorka: „K najdôležitejšej zmene došlo v smere zo Žiliny na Martin. Predtým v úseku, kde je trojpruh, platilo, že pravý jazdný pruh bol určený pre pomalé vozidlá s maximálne povolenou rýchlosťou 70 kilometrov za hodinu.“
Radko Moravčík, hovorca KR PZ Žilina (telefonát): „Boli vytvorené 2 plnohodnotné jazdné pruhy s obmedzením.“
Iveta Marešová: „V ľavom jazdnom pruhu je aj naďalej zakázaná jazda pre nákladné autá, autobusy či traktory.“
Radko Moravčík: „V pravom jazdnom pruhu je obmedzená najvyššia dovolená rýchlosť nákladných vozidiel na 70 kilometrov za hodinu.“
Iveta Marešová: „Osobné autá v pravom jazdnom pruhu už môžu jazdiť aj deväťdesiatkou, no šoféri musia dodržiavať nové pravidlo.“
Radko Moravčík: „Po tejto úprave vodiči osobných motorových vozidiel musia jazdiť v pravom jazdnom pruhu a ľavý jazdný pruh môžu využiť na predchádzanie pomalšie idúcich vozidiel. Po vykonaní tohto úkonu sa musia vrátiť späť do pravého jazdného pruhu.“
Iveta Marešová: „Podľa expertov na dopravu však toto nie je to najšťastnejšie riešenie.“
Ľubomír Palčák, dopravný analytik: „To zníži bezpečnosť a zníži aj kapacitnú priepustnosť tohto celého úseku.“
Iveta Marešová: „Dopravný analytik v tejto súvislosti poukazuje na problém predchádzania v úseku na ceste popod Strečno.“
Ľubomír Palčák: „Každé obiehanie a zaradenie je nejaký dopravný úkon, a čím viac dopravných úkonov na takom krátkom úseku, tým sa znižuje bezpečnosť dopravy.“
Iveta Marešová: „Podľa neho by bolo lepšie, keby mohli osobné autá rovnocenne využívať obidva jazdné pruhy.“
Ľubomír Palčák: „Samozrejme, zákaz v ľavom pruhu pre nákladné vozidlá a obmedzená rýchlosť v pravom jazdnom pruhu.“
Iveta Marešová: „A zdôrazňuje, že na tejto preťaženej ceste policajti už urobili viackrát zmeny v dopravnom značení, no podľa neho to najlepšie riešenie je jediné.“
Ľubomír Palčák: „Že diaľnica Dubná Skala – Lietavská Lúčka bude postavená čo najskôr. Takto budeme len stále skúšať.“
VÚD, a.s. ako Notifikovaná osoba 1358 pokračuje v implementácii projektu.. Viac...
VÚD, a.s. ako Notifikovaná osoba 1358 získal projekt na posúdenie zhody Viac...
Zlepšenie koordinácie a plánovania nákladnej dopravy na území TRANS TRITIA Viac...
Zverejnený príspevok v rámci výskumného projektu s názvom TRANS TRITIA .. Viac...
Po 3 rokoch úspešnej implementácie sa projekt TRANS TRITIA blíži ku koncu svojho trvania. Radi by sme Vás pozvali, aby ste sa k nám pripojili počas projektovej konferencie.. Viac...
Naša spoločnosť sa k vzniknutej situácii postavila zodpovedne a s maximálnym úsilím eliminovať šírenie vírusu. Zaviedli sa potrebné opatrenia, obmedzil sa kontakt medzi zamestnancami, ako aj so zákazníkmi, boli zrušené služobné cesty, aktuálne naši zamestnanci pracujú vo väčšej miere z domu, ale stále naša spoločnosť poskytuje všetky služby v rámci možností. Viac...
Vo štvrtok 6. júna 2019 sme privítali projektových partnerov v Žiline Viac...
Partneri projektu sa nedávno zúčastnili na konferencii... Viac...
Multimodálna doprava v oblasti TRITIA, Ostrava, 25.03.2019 Viac...
Diskusia na pôde Žilinskej univerzity v Žiline Viac...
Partneri projektu stretli sa zainteresovanými subjektmi v Ostrave, aby získali spätnú vazbu k možnostiam využitia vodných ciest pre nákladnú dopravu Viac...
Zástupcovia Výskumného ústavu dopravného sa v rámci projektu FUTURA zúčastnili 5. stretnutia partnerov projektu a 4. zasadnutia dozornej rady Viac...
Posledný kvartál roku 2017 sa niesol v znamení úspešného ukončenia európskeho projektu CaBilAvi financovaného v rámci programu Horizon 2020 Viac...
Zástupcovia Výskumného ústavu dopravného sa zúčastnili konferencie v rámci projektu FUTURA. Viac...
Konferencia a kick-off meeting na Zámku v Těšíně v rámci projektu TRANS TRITIA Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s sa zúčastnil na 5. MEETINGU EXPERTOV projektu FUTURA Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s privítal partnerov projektu na 4. MEETINGU EXPERTOV FUTURA Viac...
V spoločnosti partnera projektu Kovis sa uskutočnil 3. MEETING EXPERTOV PROJEKTU FUTURA, na ktorom sa zúčastnili aj odborní pracovníci Výskumného ústavu dopravného, a.s Viac...
Projekt eGUTS sa pripája k Európskej kampani pre trvalo udržateľnú mestskú mobilitu v rámci Európskeho týždňa mobility Viac...
Partner projektu FUTURA - spoločnosť ZX BENET CZ zorganizovala interaktívnu odbornú konferenciu, na ktorej sa zúčastnili aj pracovníci Výskumného ústavu dopravného, a.s. Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s. aktivoval elektronickú schránku Viac...
Za účelom prezentácie projektu Futura, boli do priestorov Skúšobného laboratória pevnostných meraní strojných častí VÚD, a.s. pozvaní študenti Žilinskej univerzity v Žiline Viac...
V dňoch 26. a 27. 04 2017 pracovníci Výskumného ústavu dopravného realizovali dopravné prieskumy Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s. si splnil povinnosť verifikácie a zápisu do RPVS Viac...
Projekt CaBilAvi, v ktorom je partnerom aj Výskumný ústav dopravný sa preklápa do záveru riešenia Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s. realizuje dopravné prieskumy k štúdiam realizovateľnosti Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s. je partnerom schváleného projektu TRANS TRITIA Viac...
V súvislosti s aktuálne diskutovanou témou križovatky D1 - Triblavina, v rámci ktorej je často spomínané aj meno našej spoločnosti, uverejňujeme Tlačovú správu, stanovisko VÚD, a.s. Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s. a pracovníci divízie certifikácie, skúšobníctva a interoperability Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s. je partnerom projektu EGUTS v rámci Interreg Dunajského nadnárodného programu 2014-2020 Viac...
Výkon a vyhodnotenie smerových a profilových dopravných prieskumov Viac...