12.02.2022
Viktor Vincze, moderátor: „Čakanie na nešťastie pokračuje. Stovky mostov, po ktorých jazdíme každý deň, sú v havarijnom stave. Experti upozorňujú, že niektorým hrozí zrútenie.“
Zlatica Švajdová Puškárová, moderátorka: „Na opravy chýbajú milióny EUR, no a minister dopravy netuší, či ich dostane aspoň v budúcom roku.“
Viktor Serebryakov, redaktor: „Popraskaná vozovka, narušená statika a rozpadávajúca sa konštrukcia. Počet mostov v havarijnom stave sa u nás za 10 rokov strojnásobil. Niektoré štát stihol pred zrútením zatvoriť.“
Neuvedený: „Okolo deviatej taký rachot bol.“
Viktor Serebryakov: „Pri iných zraneniam zabránilo aj šťastie.“
Neuvedená: „Som skočila na druhú stranu a most šup celý dolu.“
Viktor Serebryakov: „A tento problém sa prehlbuje každý rok. Štátna kontrola odhalila, že takmer každý štvrtý most na Slovensku je v zlom, alebo havarijnom stave a iba na východnom Slovensku je potrebné opraviť takmer 500 mostov.“
(začiatok archívneho záznamu)
Január
Ľubomír Palčák, Výskumný ústav dopravný: „Stav mostov na Slovensku je naozaj, ak chcem použiť správne slovo, v katastrofálnom stave.“
Daniela Bolech Dobáková, Najvyšší kontrolný rad: „Počet mostov v najhoršej kondície je vyše 1700.“
Peter Paulík, Katedra betónových konštrukcií a mostov STU: „A stretli sme sa aj s takým, že niektoré tie mosty 40 rokov neboli kontrolované a keď sme prišli na miesto, tak povedzme z 30 mostov 7 potrebovalo už obmedzenia a z toho 3 boli kritické a 1 bol vlastne tesne pred kolapsom.“
Ľubomír Palčák: „Hlavným dôvodom je dlhodobé podfinancovanie tohto problému.“
(koniec archívneho záznamu)
Viktor Serebryakov: „Zaujímalo nás teda, či varovania kontrolórov tentokrát rozhýbali kompetentných, alebo správa opäť skončila v šuflíku. Minister dopravy sa teda s týmito zisteniami vydal k susedom cez cestu na ministerstvo financií, aby si vypýtal viac peňazí na budúci rok. U Igora Matoviča ale nepochodil.“
Neuvedený, redaktor: „Koľko ste žiadali peňazí?“
Andrej Doležal, minister dopravy (Sme rodina): „V ideálnom stave som žiadal, aby bolo každoročne vyčlenených 30 miliónov EUR, ale bohužiaľ pri tvorbe alebo príprave rozpočtu som s týmto zatiaľ neuspel.“
Michaela Lovásová, hovorkyňa ministerstva financií: „Zatiaľ ministerstvo financií nevie spomínané zdroje garantovať. Táto požiadavka ministerstva dopravy však samozrejme môže byť predmetom nasledujúcich rozpočtových rokovaní.“
Eduard Heger, premiér SR (OĽaNO): „To neni o tom, že treba zatlačiť na ministra financií, to vôbec nie je o tom.“
Andrej Doležal: „Ja som ho žiadal o to, aby boli pridelené prostriedky aspoň na rok 2023 a v roku 2022 sme mohli plánovať prípravu rekonštrukcií mostov, ale v tejto chvíli som neuspel.“
Eduard Heger: „Tie peniaze sa na to postupne uvoľňujú, ale žiaľ, keďže sa jedná o taký veľký investičný dlh, tak sa to nedá urobiť z večera do rána.“
Viktor Serebryakov: „Minister každopádne sľubuje, že nebude len čakať. Čoskoro chce začať s prípravou na opravy a potom dúfať, že peniaze sa do budúceho roka nájdu.“
Andrej Doležal: „A budem dúfať, budem veriť, že keď sa bude pripravovať rozpočet na rok 2023, tak už konkrétne investičné prostriedky tam budú vyčlenené.“
Viktor Serebryakov: „Viktor Serebryakov, televízia Markíza.“
VÚD, a.s. ako Notifikovaná osoba 1358 pokračuje v implementácii projektu.. Viac...
VÚD, a.s. ako Notifikovaná osoba 1358 získal projekt na posúdenie zhody Viac...
Zlepšenie koordinácie a plánovania nákladnej dopravy na území TRANS TRITIA Viac...
Zverejnený príspevok v rámci výskumného projektu s názvom TRANS TRITIA .. Viac...
Po 3 rokoch úspešnej implementácie sa projekt TRANS TRITIA blíži ku koncu svojho trvania. Radi by sme Vás pozvali, aby ste sa k nám pripojili počas projektovej konferencie.. Viac...
Naša spoločnosť sa k vzniknutej situácii postavila zodpovedne a s maximálnym úsilím eliminovať šírenie vírusu. Zaviedli sa potrebné opatrenia, obmedzil sa kontakt medzi zamestnancami, ako aj so zákazníkmi, boli zrušené služobné cesty, aktuálne naši zamestnanci pracujú vo väčšej miere z domu, ale stále naša spoločnosť poskytuje všetky služby v rámci možností. Viac...
Vo štvrtok 6. júna 2019 sme privítali projektových partnerov v Žiline Viac...
Partneri projektu sa nedávno zúčastnili na konferencii... Viac...
Multimodálna doprava v oblasti TRITIA, Ostrava, 25.03.2019 Viac...
Diskusia na pôde Žilinskej univerzity v Žiline Viac...
Partneri projektu stretli sa zainteresovanými subjektmi v Ostrave, aby získali spätnú vazbu k možnostiam využitia vodných ciest pre nákladnú dopravu Viac...
Zástupcovia Výskumného ústavu dopravného sa v rámci projektu FUTURA zúčastnili 5. stretnutia partnerov projektu a 4. zasadnutia dozornej rady Viac...
Posledný kvartál roku 2017 sa niesol v znamení úspešného ukončenia európskeho projektu CaBilAvi financovaného v rámci programu Horizon 2020 Viac...
Zástupcovia Výskumného ústavu dopravného sa zúčastnili konferencie v rámci projektu FUTURA. Viac...
Konferencia a kick-off meeting na Zámku v Těšíně v rámci projektu TRANS TRITIA Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s sa zúčastnil na 5. MEETINGU EXPERTOV projektu FUTURA Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s privítal partnerov projektu na 4. MEETINGU EXPERTOV FUTURA Viac...
V spoločnosti partnera projektu Kovis sa uskutočnil 3. MEETING EXPERTOV PROJEKTU FUTURA, na ktorom sa zúčastnili aj odborní pracovníci Výskumného ústavu dopravného, a.s Viac...
Projekt eGUTS sa pripája k Európskej kampani pre trvalo udržateľnú mestskú mobilitu v rámci Európskeho týždňa mobility Viac...
Partner projektu FUTURA - spoločnosť ZX BENET CZ zorganizovala interaktívnu odbornú konferenciu, na ktorej sa zúčastnili aj pracovníci Výskumného ústavu dopravného, a.s. Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s. aktivoval elektronickú schránku Viac...
Za účelom prezentácie projektu Futura, boli do priestorov Skúšobného laboratória pevnostných meraní strojných častí VÚD, a.s. pozvaní študenti Žilinskej univerzity v Žiline Viac...
V dňoch 26. a 27. 04 2017 pracovníci Výskumného ústavu dopravného realizovali dopravné prieskumy Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s. si splnil povinnosť verifikácie a zápisu do RPVS Viac...
Projekt CaBilAvi, v ktorom je partnerom aj Výskumný ústav dopravný sa preklápa do záveru riešenia Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s. realizuje dopravné prieskumy k štúdiam realizovateľnosti Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s. je partnerom schváleného projektu TRANS TRITIA Viac...
V súvislosti s aktuálne diskutovanou témou križovatky D1 - Triblavina, v rámci ktorej je často spomínané aj meno našej spoločnosti, uverejňujeme Tlačovú správu, stanovisko VÚD, a.s. Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s. a pracovníci divízie certifikácie, skúšobníctva a interoperability Viac...
Výskumný ústav dopravný, a.s. je partnerom projektu EGUTS v rámci Interreg Dunajského nadnárodného programu 2014-2020 Viac...
Výkon a vyhodnotenie smerových a profilových dopravných prieskumov Viac...